Transmutation/ Transzmutáció

A Dunaújvárossal foglalkozó terepmunka folyamán a szoborpark keltette fel a figyelmemet. Korunkban a dolgok egyre inkább elvesztik anyagi mivoltukat, és átalakulva, kódokban vagy függvényekben kifejezve jelennek meg a virtuális térben.

Egy lehetséges jövőben, ahol ez a tendencia tovább gyorsul, ahol esetleg a bolygónk elhagyására kényszerülünk, amikor a dolgok, tárgyak, műalkotások a maguk fizikai valójában is megsemmisülhetnek, hogyan tudnánk ezeket a szobrokat megőrizni, újrakonstruálni az internetes felhőből? Azokból a képekből, amelyeket valaki valamikor ezekről a munkákról készített és megosztott.

Sikerült egy olyan technikát kifejlesztenem, amellyel az egyes szobrokról készült, jelen pillanatban meglehetősen kevés számú, igen vegyes minőségű képből is lehet 3D poligonmodelleket készíteni. Ezeket a modelleket kiterjesztett valóság (AR) technológiával jelenítem meg a térben, ahol egy saját építésű, AR-scanner eszközzel lehet megtekinteni őket. Az így készült digitális szobrok - a hiányos internetes reprezentáltság következtében – az eredetijük meglehetősen amorf, organikus változatát mutatják.

/

A Dunaújvárossal foglalkozó terepmunka folyamán a szoborpark keltette fel a figyelmemet. Korunkban a dolgok egyre inkább elvesztik anyagi mivoltukat, és átalakulva, kódokban vagy függvényekben kifejezve jelennek meg a virtuális térben.

Egy lehetséges jövőben, ahol ez a tendencia tovább gyorsul, ahol esetleg a bolygónk elhagyására kényszerülünk, amikor a dolgok, tárgyak, műalkotások a maguk fizikai valójában is megsemmisülhetnek, hogyan tudnánk ezeket a szobrokat megőrizni, újrakonstruálni az internetes felhőből? Azokból a képekből, amelyeket valaki valamikor ezekről a munkákról készített és megosztott.

Sikerült egy olyan technikát kifejlesztenem, amellyel az egyes szobrokról készült, jelen pillanatban meglehetősen kevés számú, igen vegyes minőségű képből is lehet 3D poligonmodelleket készíteni. Ezeket a modelleket kiterjesztett valóság (AR) technológiával jelenítem meg a térben, ahol egy saját építésű, AR-scanner eszközzel lehet megtekinteni őket. Az így készült digitális szobrok - a hiányos internetes reprezentáltság következtében – az eredetijük meglehetősen amorf, organikus változatát mutatják.

2018-19

 © 2020 by Richard Kiss

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Vimeo Icon