Richárd
Kiss
During my fieldwork on Dunaújváros, the Steel Sculptor Workshop caught my attention. In this day and age objects lose their material substance at an increasing rate, and appear in virtual space transformed, coded or expressed in functions.
In a probable future, where this tendency accelerates, where we might are forced to leave our planet, when things, objects and artwork can vanish in their physicality, how can we preserve these sculptures and reconstruct them from the internet cloud? Based on pictures of the artwork that someone has taken at a certain point in time and has shared.
I managed to develop a technique, with which I am able to create 3D polygon models even from pictures taken of the sole sculptures with varying quality, and with only a few photos as of currently. I display these models in space with augmented reality (AR) technology, where they can be viewed via a self-built AR-scanning device. The resulting digital sculptures show organic versions of them as the originals are amorphous because of the lack of internet representation.
This project was created in the scope of the field work called D-terv by the Studio of Young Photographers. Coordinator: György Cséka.
/
A Dunaújvárossal foglalkozó terepmunka folyamán a szoborpark keltette fel a figyelmemet. Korunkban a dolgok egyre inkább elvesztik anyagi mivoltukat, és átalakulva, kódokban vagy függvényekben kifejezve jelennek meg a virtuális térben.
Egy lehetséges jövőben, ahol ez a tendencia tovább gyorsul, ahol esetleg a bolygónk elhagyására kényszerülünk, amikor a dolgok, tárgyak, műalkotások a maguk fizikai valójában is megsemmisülhetnek, hogyan tudnánk ezeket a szobrokat megőrizni, újrakonstruálni az internetes felhőből? Azokból a képekből, amelyeket valaki valamikor ezekről a munkákról készített és megosztott.
Sikerült egy olyan technikát kifejlesztenem, amellyel az egyes szobrokról készült, jelen pillanatban meglehetősen kevés számú, igen vegyes minőségű képből is lehet 3D poligonmodelleket készíteni. Ezeket a modelleket kiterjesztett valóság (AR) technológiával jelenítem meg a térben, ahol egy saját építésű, AR-scanner eszközzel lehet megtekinteni őket. Az így készült digitális szobrok - a hiányos internetes reprezentáltság következtében – az eredetijük meglehetősen amorf, organikus változatát mutatják.
A munka a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója D-terv című helyszíni munkája keretein belül valósult meg, a
projekt koordinátora Cséka György volt.
2018-19